Individuele sessies

Wanneer je last hebt van chronische pijn, angsten, paniekaanvallen, oververmoeidheid, slaapstoornissen en hartklachten is het belangrijk ook eens naar de diepere oorzaken te kijken. Wellicht zit hier de kern van jouw probleem.

Oud zeer, vastzittend verdriet, onverwerkte emoties en trauma’s slaan zich op in de weefsels. In het bindweefsel, maar ook in het centraal zenuwstelsel en in de bloedvaten.

Vrijwel alles in ons lichaam is omgeven door zgn fascies of bindweefselstructuren. Al die fascies zijn weer verbonden met elkaar. Daardoor kan het gebeuren, dat je na ‘een gebroken hart’, door het verlies van een dierbaar iemand, bijna letterlijk een wat gekrompen hart met vooral strakke bindweefselstructuren om het hart heen krijgt zitten. Door de erg strakke structuren kan het gebeuren dat er ergens anders in het lichaam een overdreven spanningstoestand heerst.

Zo kan een langdurige hoofdpijn of buikpijn sinds het verlies van de dierbare te maken hebben met het bovenstaande. Alles in het lichaam is namelijk verbonden met elkaar. Fysiek zoals je nu weet. Maar ook kun je de emoties niet los van het fysieke lichaam zien.

Craniosacraaltherapie is een holistische, lichaamsgerichte en energetische therapievorm. Holistisch wil zeggen: alle facetten rondom het ziektebeeld of de klacht bekijk ik en neem ik mee in de behandeling. Ik kijk en voel vooral achter de klacht en het verhaal. Wat zit er allemaal aan onverwerkte emoties, diepe pijn, trauma uit het verleden, gemis, maar ook onvervulde behoeftes en wensen.

Door het aanraken en vasthouden op heel specifieke plekken geef ik het lichaam de gelegenheid om zich weer te ontdoen van de stress, van de opgeslagen emoties en de verkramping.

Door het laten ontspannen van de bindweefselstructuren maar ook van verschillende delen van het zenuwstelsel en het bloedvatensysteem her-innert het lichaam zich, hoe zich diepe ontspanning ook maar weer aanvoelt. Dat leidt dan tot verwerken en loslaten van oude emoties, en een uitbalanceren en betere verdeling van de energie. Als het goed gaat pakt het lichaam vervolgens zijn zelfhelende capaciteiten weer op. Er ontstaat dan ‘ruimte’ voor iets anders. Iets beters, letterlijk en figuurlijk. Het is niet de eerste keer, dat na een aantal behandelingen men ineens inzichten krijgt over nieuwe mogelijkheden om het leven vorm te gaan geven.

Craniosacraaltherapie is erg efficient, omdat het diep werkt, heel erg vertraagt en tegelijkertijd heel verfijnd is. Het geeft de client het gevoel dat er een veilige bedding is, veel aandacht voor de klacht, en er wordt uiterst respectvol met de persoon omgegaan.

DSCF1263